FAQ - VANLIGA FRÅGOR
På denna sida ges svar på de vanligaste frågorna. Kan du inte hitta svar på din fråga här, är du varmt välkommen att kontakta oss på webshop@tellmemore.se. Är du återförsäljare av Tell Me More, kontakta sales@tellmemore.se.

_____________________



ALLMÄNT

Vilka är återförsäljare av era produkter? 
​​​​​​Vi har utvalda återförsäljare runt om i Europa och främst i Sverige.

Vi har samlat våra återförsäljare på en karta där du enkelt kan navigera och se var de finns. 

Vårt mål är att aktuella återförsäljare skall finnas med på kartan. För att säkerställa bör ni alltid kolla med butiken i fråga när det gäller uppdaterat sortiment, tillgänglighet och lagersaldon.

Har ni någon fysisk butik?
​​​​​Vi har en egen konceptbutik i Haga, Göteborg. Där säljer vi hela vårt eget sortiment och utvalda, externa varumärken. Här finns mer information om Tell Me More Store och här hittar ni butikens instagramkonto. 

Varan är slut i lager, när får ni påfyllning?
För att inte riskera att missa när vi får påfyllning av en slutsåld produkt rekommenderar vi att du anger din mailadress i bevakningsfunktionen som dyker upp när en vara är slut i lager.

När produkten är åter i lager får du ett mail om det. Av integritetsskäl sparar vi din mailadress i max 180 dagar.

Hur kommer jag i kontakt med er?
Webshop privatperson:
​​​webshop@tellmemore.se

Tell Me More Concept Store:
store@tellmemore.se

Återförsäljare:
sales@tellmemore.se

Vårt huvudkontor och Showroom ligger på Vasagatan 5A i Göteborg.

 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

LEVERANS

Vilka länder levererar ni till?
Vi skickar för nuvarande till: Sverige, Norge, Danmark, Finland, Belgien, Bulgarien, Estland, Frankrike, Kroatien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Tjeckien, Tyskland, Ungern och Österrike.

Tillkommer någon fraktkostnad?
För leveranser inom Sverige gäller fraktfritt vid köp över 499 SEK. För order under 499 SEK är fraktkostnaden 69 kr. För leveranser utanför Sverige ligger fraktkostnaden normalt mellan 200-300 kr.

I kassan redovisas totalbeloppet, inklusive fraktkostnad när du valt leveransland.

Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiden inom Sverige är normalt 3 arbetsdagar. För leveranser utanför Sverige varierar leveranstiden mellan 3-7 arbetsdagar beroende på land. 

Kan jag välja utlämningsställe?
Ja, i kassan kan du välja det DHL-ombud som passar dig bäst. 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

BETALNING

Vilka betallösningar kan jag välja mellan? 
Vi erbjuder via Klarna Global följande betalsätt inom Sverige: Bankkort, direktbetalning, Swish, faktura och delbetalning. Du kan läsa mer om det HÄR. För ordrar från andra länder erbjuder vi via Klarna Global: bankkort och direktbetalning som betallösningar.

Fakturan är aktiverad i Klarna, men jag har inte fått mitt paket?
Då är förmodligen ditt paket skickat och på väg till dig. Vänta några dagar och om du inte får något paket, eller avisering från DHL, inom 5 arbetsdagar kontakar du oss via mail på webshop@tellmemore.se

Varför kan jag inte genomföra ett köp i kassan?
Kontrollera att du valt rätt land i landsväljaren högst upp, angett korrekt postnummer och adress.
Klarna kan inte hantera betalningen om adressen och landet inte stämmer överens.

Om du fortfarande har problem maila webshop@tellmemore.se 

 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

RETUR OCH REKLAMATION

Kan jag returerna min vara?
Ja, du har ångerrätt i 14 dagar från den dagen då du hämtat ut ditt paket. I paketet finns både instruktioner och en returetikett för svenska kunder. Skulle det mot förmodan saknas, maila webshop@tellmemore.se så skickar vi en ny till dig.

Returfrakten inom Sverige ligger på 69 kr och dras av vid återbetalningen. Vill du returnera från utlandet ombesörjer du frakten själv och därmed kan kostnaden variera.

Min produkt var sönder vid leverans, vad gör jag?
Skicka ett mail med ditt ordernummer, beskriv vad som hänt och en bild på skadan så snart du upptäcker det till webshop@tellmemore.se, så hjälper vi dig vidare.

Jag har skickat in en retur, men inte hört något mer. Vad gör jag?
Har det gått mer än 2 veckor sedan du skickade paketet får du gärna maila webshop@tellmemore.se och beskriva ärendet. 

​​Annars ber vi dig ha lite tålamod så kommer du snart se att ordern är makulerad i Klarna alternativt att du fått en återbetalning. 

Min Tell Me More-produkt är köpt hos en återförsäljare, hur går jag till väga vid en reklamation?

Vill du göra en reklamation eller ett byte, behöver du alltid gå via butiken du köpt varan av. Vi kan tyvärr inte ta emot reklamationer eller byten som inte gäller direktköp från vår egen hemsida.

 

 

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

B2B - ÅTERFÖRSÄLJARE

Jag vill bli återförsäljare, hur gör jag?
Skicka ett mail till sales@tellmemore.se och berätta lite om din verksamhet, länka till ev. hemsida och sociala medier. Så återkommer vi så snart vi kan!

Vart hittar jag bildmaterial som jag kan använda?
Vi har en bildbank med frilagda produktbilder, produktbilder med fondvägg och inspirerande miljöbilder. Alla dessa går bra att använda till hemsida och sociala medier.

Tagga oss @tellmemore_interiors när du använder våra bilder i sociala medier.

Jag har glömt mina inloggningsuppgifter, hur gör jag?
Du kan få ett provisoriskt lösenord genom att trycka på "glömt lösenord" vid inloggningen, det kan du sedan byta när du är inloggad. Har du glömt din registrerade email, kan du alltid kontakta oss via mail till sales@tellmemore.se så hjälper vi dig så snart vi kan.

Varför kan jag inte längre logga in? 

Har det gått lång tid sedan du gjorde din senaste beställning kan du behöva höra av dig till oss på nytt, maila då gärna till sales@tellmemore.se

 

Produkten har blivit tillagd i varukorgen